זחלקה איים "אם יהודים יעלו להר הבית יישפך דם" והדיון פוצץ

אבי יעקב 1 Comment on זחלקה איים "אם יהודים יעלו להר הבית יישפך דם" והדיון פוצץ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פיצוץ בדיון וועדת הפנים של הכנסת: דיון מיוחד שיזמו חברי הכנסת ינון מגל (הבית היהודי) ומיקי זוהר (הבית היהודי) בנושא החמרת האפליה כלפי יהודים העולים להתפלל בהר הבית פוצץ לאחר עשר דקות במזיד בשל התלהמות חברי הכנסת הערבים שהתעקשו לייצר פרובוקציה בדיון.

ח"כ ג'מאל זחלקה איים כי אם יהודים יעלו להר הבית "יישפך דם" כדבריו וגרם לסערה בדיון. הוא הוסיף : "יהודים יתפללו על הר הבית על גופתי המתה".

האפליה והמוראביתון

חבר הכנסת ינון מגל (הבית היהודי) אמר בדיון: "יש פה שתי בעיות עיקריות. האחת שיהודים אינם יכולים להתפלל בהר הבית במקום המקודש להם ביותר. השנייה היא אותם מוראביתון (ערבית- משומרי המקומות המקודשים לאיסלאם) המעוררים פרובוקציות ותוקפים את היהודים שעולים להר, ובכך מפרים את הסטטוס קוו. על המשטרה לאכוף את הסדר בהר ולהרחיק את המוראביתון באופן מיידי"

ח"כ מסעוד גנאים (הרשימה המשותפת), העיר כי "יש רבים מהגדה המערבית שנמנע מהם חופש פולחן". ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני): "אני מצר על הניצול הציני של ועדת הפנים. אתם מעלים את הסוגיה בפעם ה-16 בשנה וחצי האחרונות. הדברים נאמרו כבר ונחרצו המשטרה וכוחות הביטחון החליטו שהמצב הנפיץ צריך להסתיים ויש להחזיר את המצב לקדמותו, לסטטוס קוו. אנחנו על סיפו של חודש הרמדאן הוויכוח תמיד לגיטימי אבל העיתוי של הדיון אומלל. הוא מכניס לסחרור ולספינים את כל העוסקים בנושא". ח"כ מגל התפרץ לדבריו: "ולתת למשוגעות עם המסכות על הפנים להמשיך להתפרע?

ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת): אנחנו נדרשים מדי כמה זמן לדיון שנועד לשנות את הסטטוס קוו. הנושא רגיש ויש פה פירומאנים שרוצים לקבל כותרות על הפטריוטיות שלהם. גדול הרבנים מתנגדים לנושא והם מונעים בכך אסון גדול. אין בעיה לבקר באל-אקצה אם אלו לא ביקורים פרובוקטיביים, בהצהרה שבאים לחלק את אל-אקצה. זה לא יהיה. אתם אומרים שהמוסלמים יסכימו אבל הם לא יסכימו לעולם. מי שמנסה לעשות את זה בכוח שופך דם. אנחנו נגד שפיכות דמים". ח"כ גל הזדעק: אתה מאיים? הנה הטרור. מי פה הריבון? הר הבית לא כבוש, הוא משוחרר והוא שלנו. חצוף, אל תאיים עלינו בדם. מי אתם בכלל? זה שלנו ולא תשנו את ההיסטוריה. הר הבית בידינו צריך להיות הלכה למעשה".

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד): "אני מבין את הרצון של המוסלמים להתפלל בהר הבית זה מקום קדוש עבורם. מה שאני מבקש זה שיכבדו את הדת שלי, הדת היהודית ויתנו ליהודים להתפלל במקום הקדוש שלהם. לא ייתכן שבמדינת ישראל בשלטון יהודי לא נוכל לעשות פעולות מינמליות כמו תפילה, מדובר בפגיעה בחופש הדת, איך העולם היה מגיב אם אנחנו היינו מגבילים את חופש הדת של המוסלמים? צריך לפתור את הסוגיה אחת ולתמיד ולכבד חופש הדת של העם היהודי בארצו"

יהודה גליק, שבשנה שעברה ניצל בנס מניסיון התנקשות על רקע פעילותו למען העלייה להר הבית אמר: "קיבלנו בשידור חי את מה שאנחנו רואים מידי יום בהר הבית שהגורמים הערביים העוינים משתמשים בטרור מילולי ופיזי כדי ליצור אימה ומדינת ישראל מתכופפת ופוחדת מהצל של עצמה במקום לפעול כמדינה ולעצור באיבו את האלימות אנחנו נותנים להם יד חופשית גם בתוך מרכז הריבונות הישראלית והדמוקרטיה הישראלית"

היו"ר ח"כ אמסלם נעל את הדיון.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אתה צודק יהיה הרבה דם ברגע שיהודים יקבלו אומץ ימח שמך ויאבד זיכרך ארור אתה וכל החכים הערביים הדיונים האלו זה סתם אבל גוג ומגוג בפתח כימי ביולוגי ואטומי אני מחכה לזה הגאולה של עם ישראל בדרך ועל גופתך המתה יבנה בית המקדש שוב פעם אני מזהיר אל תנסה את העם היהוגי פתח ספרי היסטוריה יעצלן ערבי